Vår och pollen

Det märks att det blivit vår i Melbourne nu. Vi har haft så fint väder nu i flera dagar. Inte en endaste lite regndroppe. Dessutom har alla träd å buskar börjat slå å blomma ut nu också. Det går väldigt mycket fortare än hemma. Kanske inte så konstigt med tanke på att det är sommarvärme här om man jämför. Än så länge är jag inte allergisk, håller tummarna! 
 
 
Medans alla andra steker i solen har jag mest befunnit mig inomhus, pluggandes. Har en hel del att göra, men det är helt okej för jag ser fram emot de kommande veckorna. Först en snabbtripp hem till Sverige och sedan Cairns under vårt spring break! Kan inte förstå att vi redan är inne på vecka sex, det är alltså halva terminen (exkl. exam week ) (!). 
 
 
Lite har jag hunnit med att njuta av solen, för läsa gör man ju faktiskt lika bra ute å D-vitamin behöver man, speciellt efter en "lång" vinter! 
 
 
 Mitt favorit Eukalyptusträd, alldeles perfekt att sitta och läsa under. :)
 
Var även ute å sprang en runda idag med Lisa. Hon visade mig vart hon brukar springa, trevligt. Det var dock alldeles för varmt att springa för min smak. Ska se om jag får till nån mer runda innan jag åker hem när det är lite mindre varmt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback