Narkolepsi

Jag är fortfarande hysteriskt trött. Jag inser att ordet hysteriskt oftast används vid mer energiska förhållanden men så trött som jag är finns inte. Det har förvisso sin förklaring -för lite sömn. Jag har bara idag varit på väg att somna vid minst tre tillfällen i biblioteket och en gång under föreläsningen. Förra veckan var det likadant. Då gick jag till och med hem å sov ett par timmar för jag insåg att jag va för trött. 
 
Trots att jag borde ha pluggat i helgen blev det inte riktigt så. I fredags hade Christian födelsedagskalas med maskeradtema. Väldigt trevlig tillställning med lekar och fiskedamm. 
 
 
   
 
Eftersom det va fint väder i lördags och eftersom jag faktiskt befinner mig här på andra sidan jorden beslöt jag mig för att spendera dagen i stan. Jag och Christian va på en trevlig bar, där vi satt å njöt av solen.
 
Allt är så mycket bättre med lite sol och jag måste faktiskt säga att jag är lite besviken på att vädret inte blivit bättre än. Eller, det är ju bra en liten stund, sen är det dåligt igen. Det är verkligen skiftande. Lördagens temperatur uppgick till 26 grader medan söndagen låg på ynkiga 14... 
 
 
 På kvällen va vi hos David och firade hans födelsedag med S'mores!
 
 
I söndags var det marathon i stan. Å här på Menzies va det Sporty Day. Det innebär att man går upp alldeles förtidigt för att börja dricka och sedan fortsätter festa tills man inte orkar mer. Då jag inte hann köpa biljetter kunde jag inte själv vara med men jag blev väckt av musiken som dånade utanför min dörr 4.30 på morgonen. Å så höll det på ett bra tag. När musiken till slut tystnat och jag trodde att jag skulle få sova gick naturligtvis brandlarmet. Totalt slut efter att ha sovit mindre än 2.5 h va dagens planer på att plugga inte längre så realistiska. Jag fick mig iallafall en promenad till söndagsmarknaden, vilket alltid är trevligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback