Melbourne Cup

Det händer inte så mycket här just nu. Har haft ett par jobbiga veckor med mycket plugg och alldeles för lite sömn. Nu är vi inne i tentaplugget men igår kunde jag inte låta bli att åka in till Melbourne Cup, hästracen som tydligen är en så stor grej här att det är en public holiday. 
 
En ganska bra helgdag om du frågar mig. Det fanns ett överflöd av både hattar å hästar å ja, jag vet inte riktigt vad som kan gå fel med det konceptet! 

Det fanns allt från små, diskreta, fina, liggande, stående, hängande, färglösa, färglada stora, fula och konstiga hattar. Väldigt roligt att titta på. Och hur alla valt sina egna speciella hattar. Det fanns så många olika. Borde helt klart bäras mer hatt...
 
 
 
En av de saker jag tycker bäst om med ridning är att man kan hålla på med det så länge. Titta på denna gubben som va funktionär. Han va säkert närmare 80 och galopperade fortfarande runt på banan.
 
Eftersom det va vår första gång på en galoppbana va vi självklart tvungna att betta på några hästar också. Jag bettade på två. Nr 6 för vinst & 8 för en placering, två fina hästar. 
 
Det va ett spännande lott och nr 6 vann! Gjorde helt klart min dag :D (nr 8 vet jag inte var han tog vägen..) 
 
Men det bästa va nog när en av hästarna kom lös. Han va lite för taggad å kastade av ryttaren en gång redan innan de kommit ut på banan. Sedan en gång inne på banan, å tänkte väl då att det va lika bra att få loppet överstökat. Han såg så lycklig ut där han sprang i full karriär runt. Funktionärerna försökte komma i fatt honom, vilket inte va det lättaste. Inte blev det bättre av att pubilken jublade åt spektaklet heller. Men hysteriskt roligt för alla som inte bettat på just den hästen... 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
majapiraja säger:

Åhh hattar, mer hattar till folket säger jag!

Men Carolin, var är Din hatt???????!!!!!

Svar: Jag hade inte tid å köpa någon :( Hade egentligen inte tid å gå :P
crocco.blogg.se

2013-11-10 | 10:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback