Finals

Här i Australien har man finals i slutet på terminen, vilket innebär att alla fyra kurser examineras under samma tentaperiod. Jag är nu mitt inne plugget å har gjort 1/3 tentor. Å utan att överdriva var det den värsta tenta jag gjort i hela mitt liv. Frågorna i sig var helt rimliga, men tidsbegränsningen var helt omöjlig. Jag hann inte avsluta hälften ens!


Nästa tenta är på måndag och jag hoppas att jag hinner gå igenom det mesta innan dess. Alla kurser känns väldigt omfattande och större än de där hemma. Men så läser ju de flesta tre kurser och inte fyra som vi måste göra.

Jag kan inte riktigt fatta att det är mindre än två veckor kvar av livet på campus nu. Längtar ihjäl mig efter att få ut å resa och få njuta av lite sol. Vädret i Melbourne har tydligen varit ovanligt dåligt, även om jag tycker det är ganska behagligt med 17-22 grader. Jag gillar dock inte de regniga 14 graders dagarna, å det hade inte skadat om soldagarna varit något fler. Mest av allt längtar jag tills jag är klar med alla exams. Det känns som att alla har sina sista nu. Igår åkte den första av mina vänner som åker hem, Jackie. Å fler avsked väntas i nästa vecka. Just nu känns det som allting gått så fort.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback