Gråa dagar

Jag är fortfarande hemma i skåne med massor av plugg framför mig. Micke åkte tillbaka till Göteborg i onsdags för att sedan igår bege sig på skidresa. Jag hade helt klart hellre befunnit mig i de franska backarna än vid mina franska böcker just nu. Men förhoppningsvis hinner jag få in och framförallt komma ihåg alla mina franskakunskaper tills tentan om en vecka. Sen får jag en ledig dag i Jönköping innan skolan drar igång på riktigt igen.
Ibland blir jag så arg på människor. Mamma läste precis i tidningen om en kvinna som lagt en massa kattungar i frysen. VEM gör sånt?! Vissa människor borde aldrig få ha hand om djur. Blir illamående bara av tanken på det..
Nu ska jag iväg och hjälpa kusinerna med deras ponny. Ska bli roligt att se hur de utvecklats. Ibland kan jag inte låta bli att vara lite avundsjuk på alla som har fina hästar, men det beror säkert på att det känns så oerhört långt borta för mig just nu. Jag saknar det verkligen. Samtidigt uppskattar jag att vi har kvar Sally. Det är så mysigt att kunna åka iväg till stallet och bara mysa lite med henne när jag är här hemma. Igår var vi nere en sväng på stranden, Sally och jag. Det finns nog inget mysigare än att rida på stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback