Ett mänskligare Sverige!

Med risk för att låta tjatig tänkte jag kommentera gårdagens hastiga inlägg lite snabbt. Bortsett från det jag redan skrivit kom jag på mig själv med att missa en viktig poäng. De argument som jag kan tänka mig skulle vara grunden för tvångssterilisering är som i förra inlägget nämnt barnens situation. Att detta är ett ohållbart argument är påtagligt, för som jag redan påpekat att vi strävar efter ett samhälle där alla ska ha samma rättigheter och ses med värdighet oavsett könstillhörighet och sexuelläggning. Det finns inte heller något som egentligen hindrar olika familjekonstelationer. Detta innebär att en tvångssterilisering av de som genomgått ett könsbyte inte egentligen hindras att skaffa en familj med barn. De nekas rätten att kunna få biologiska barn, som om deras gener inte var värdiga nog att föras vidare. Vad sänder det för signaler egentligen? Vad är det för värld vi vill leva i? Har detta ens slagit Kristdemokraterna?


Jag kan idag konstatera att Kristdemokraterna inte ens på deras hemsida har kommenterat beslutet. Jag ställer mig därför frågande är detta ett mänskligare Sverige, Göran Hägglund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback