Mörk söndag

Höstens mörker tränger sig verkligen på och känns för varje dag som går allt mer påtagligt på energin. Idag har jag iallafall fått gjort allt jag tänkt. Å glad är jag för att jag hann till träningen som jag inte trodde att jag skulle hinna med!
För övrigt borde det vara förbjudet för mig att titta på vissa avsnitt av grey's. Igår kväll kom jag till avsnittet där George dör och allt blir bajs. Alltså, jag tror jag grät, nästan så att det blev lite pinsamt även om jag satt i min ensamhet, i över en timme. Jag grät tills jag var tvungen att sluta för att jag hade så ont i huvudet. Så ibland kan man inte annat än att undra över varför jag utsätter mig själv för det, eller kanske varför jag reagerar så starkt på en serie. Men grejen är den att jag kan inte låta bli. Jag kan inte låta bli att titta på sånt som gör att jag reagerar stark både på glädje och sorg. Å jag kan framförallt inte låta bli att gråta. 

Något som är sorgligt fast på riktigt är att en av världens bästa hästar, Hickstead, dog  mitt under värdlscuptävlingen i Verona tidigare idag. Otroligt sorgligt för hans ryttare Eric Lamaze och ridsporten. Tillsammans låg de världsetta och vann den individuella hoppningen i OS 2008.

Kommentarer
cecilia säger:

alltså jag är precis likadan - vet att jag kommer böla asmycket, men sitter och youtubar massa sorgliga scener från grey's. fast när george dör...det har jag inte pallat att se igen ens.

2011-11-06 | 22:06:46
Bloggadress: http://carpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback